برای دانلود برنامه ی امتحانات نهایی و هماهنگ کشوری کلیه ی رشته های تحصیلی
خرداد91 روی لینک زیر کلیک کنید.
منبع: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش
دریافت دفترچه سوالات و کلید مرحله اول سی امین المپیاد ریاضی ایران
منبع: http://www.irysc.com/
به نقل از وبلاگ گروه آموزشی ریاضی متوسطه نظری استان آذربایجان غربی
برگزاری مسابقه آنلاین دبیران ریاضی سراسر کشور
اهداف:
۱ - ارتقای علمی دبیران
۲ - ترغیب همکاران در استفادهی بهینه از فناوری اطلاعات
۳ - آشنایی همکاران با شیوهی برگزاری آزمونهای آنلاین
۴ - شناخت دبیران مجرب در سطح کشور
ادامه مطلب ...
به نقل از وبلاگ گروه آموزشی ریاضی متوسطه نظری استان آذربایجان غربی
دستورالعمل جشنواره روش های فعال تدریس مبتنی بر ICT
پیرو نامه ۲۱۶۵۳۸/۴۲۰ تاریخ ۲۷/۹/۹۰ جشنواره روش های فعال تدریس مبتنی بر ICT در سال جاری برای درس حسابان با شرایط زیر برگزار میشود:
۱ – این جشنواره در ۳ مرحله منطقهای - استانی - کشوری اجرا میشود.
۲ – کلیه دبیران ریاضی علاقهمند ؛ اعم از افرادی که درس حسابان تدریس میکنند و یا سایر دبیران ریاضی مرتبط و غیر مرتبط که حسابان را تدریس نمیکنند مجاز به شرکت در جشنواره خواهند بود. دبیران شرکت کننده باید در حوزهی متوسطه نظری تدریس و ابلاغ داشته باشند.
۳- آن دسته از دبیرانی که در سنوات گذشته (از سال ۸۸ به بعد) در مرحله کشوری جشنواره حائز رتبه گردیدهاند (منتخبین مرحله کشوری) مجاز به شرکت در این جشنواره نمیباشند.
۴ – با توجه به نقش ICT در تسهیل و تسریع آموزش و یادگیری توصیه میشود روی محور ICT تاکید بیشتری صورت گیرد.
۵ – منابع و مبانی نظری الگوهای تدریس و معیارهای ارزیابی و داوری، در این وبلاگ موجود و قابل دریافت میباشد.
۶ – زمان ارائه تدریس ۳۰ دقیقه پیش بینی شود، لذا طرح درس های ارائه شده با توجه به زمان ۳۰ دقیقه تهیه شوند.
۷ – مبحث انتخاب شده برای دبیران استان آذربایجان غربی ، حل معادلات به روش هندسی از صفحه ۳۱ تا صفحه ۳۳ کتاب حسابان می باشد.
۸ – علاقهمندان به شرکت در جشنواره میتوانند با مراجعه به گروه ریاضی منطقه خود اقدام به ثبت نام کنند.
۹ – مرحلهی منطقهای حداکثر تا تاریخ ۲۵/۱۲/۹۰ اجرا خواهد شد.
گروه آموزشی ریاضی متوسطه نظری استان آذربایجان غربی
به نقل از وبلاگ گروه آموزشی ریاضی متوسطه نظری استان آذربایجان غربی
شیوهنامه مسابقه طراحی تولید محتوای آموزشی درس ریاضی
مسابقه در بخشهای مختلف زیر برگزار میشود:
الف )تهیه بانک سوالات مفهومی و استاندارد ریاضی در قالب CD
CD بانک سوالات دست کم شامل ۱۵ سوال برای فصلهای ۳ و ۵ کتاب حسابان به همراه پاسخ و با تعیین سطح دشواری سوالات (ساده ، متوسط ، مشکل) و با مشخص کردن سطوح حیطه های شناختی (دانش، فرا دانش، کاربرد، تجزیه تحلیل وترکیب) و مبتنی بر اهداف کتاب مورد نظر باشد.
سوالات و پاسخ آنها میبایست در word با قلم B nazanin سایز ۱۴ تایپ شده باشند.
ب ) تولید محتوای الکترونیکی در قالب CD
محتوای الکترونیکی تولید شده میتواند شامل موارد زیر باشد:
۱- معرفی کتابهای تولید شده توسط همکاران
۲- معرفی و ارائه مقالات تهیه شده توسط دبیران ریاضی
۳- تهیه فیلم های تدریس همکاران
۴- طراحی و تولید نرم افزارهای آموزشی
۵- طراحی طرح درس خلاقانه و ارائه روش های تدریس برتر
۶- تهیه کلیپهای آموزشی ریاضی (به صورت انیمیشن و پاورپوینت)
آخرین مهلت ارسال آثار تولید شده به گروه ریاضی استان ۱۴/۱۲/۹۰ میباشد.
از بین آثار رسیده در هر موضوع، نفرات برتر مورد تقدیر استانی قرار خواهند گرفت.
آثار برجسته با ذکر نام صاحبان آنها منتشر و در اختیار سایر همکاران قرار خواهد گرفت.
گروه آموزشی ریاضی متوسطه نظری استان آذربایجان غربی
به نقل از وبلاگ گروه آموزشی ریاضی متوسطه نظری استان آذربایجان غربی
مسابقه نقد و بررسی سئوالات امتحانات نهایی
در راستای برنامه عملیاتی گروه ریاضی متوسطه استان و بر اساس برنامه عملیاتی گروه (معین) درس ریاضی مستقر در ناحیه ۱ ارومیه ، بدینوسیله به اطلاع کلیه دبیران ریاضی مناطق و نواحی بیست و چهارگانه استان میرساند که گروه ریاضی استان با همکاری گروه ریاضی ناحیه ۱ ارومیه اقدام به برگزاری مسابقهی نقد و بررسی سوالات امتحانات نهایی خرداد ماه۹۰ مینماید.
شیوه نامه مسابقه نقد وبررسی امتحانات نهایی خرداد ۹۰ :
۱- دروس مورد مسابقه سئوالات امتحانی: حسابان، جبر و احتمال، هندسه ۲، حساب دیفرانسیل و انتگرال، ریاضی ۳ انسانی، ریاضی ۳ تجربی، ریاضی ۳ فنی
۲- هر یک از همکاران مجازهستند در یک یا چند درس در مسابقه شرکت نمایند.
۳- در تحلیل سئوالات امتحانی میبایست حتما محاسن و معایب سئوالات درس مورد نظر به طور کاملا تشریحی نوشته شود و حیطه ی شناختی هر یک از سئوالات درج شود . لازم به ذکر است درصد هر یک از حیطهای شناختی (دانش، فراشناختی، کاربرد، تجزیه و تحلیل و ترکیب) در امتحان مورد بررسی استخراج شود.
۴- در تحلیل سئوالات سطح دشواری سوال (ساده، متوسط، دشوار) در مقابل سوال درج شود و درصد هر یک از سطوح و حیطهها در مورد هر درس محاسبه گردد.
گروه ریاضی ناحیه ۱ ارومیه
گروه آموزشی ریاضی متوسطه نظری استان آذربایجان غربی