برگزاری جشنواره طراحی سوال برتر در دروس ادبیات فارسی و ریاضی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش 

 از برگزاری جشنواره طراحی سوال برتر در 2 درس ادبیات فارسی و ریاضی دوره متوسطه 

 در سراسر کشور خبر داد  

 عبدالامیر عرفی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه در راستای ارتقاء و بهبود شیوه‌های ارزشیابی به ویژه ارزشیابی پایانی، این مرکز اقدام به برگزاری طراحی و اجرای مسابقاتی تحت عنوان جشنواره طراحی سوال برتر با به‌کارگیری فناوری‌های جدید به ویژه IT کرده است، اظهار داشت: به منظور تحقق این امر در سال تحصیلی 91ـ90 با کمک و همراهی تمام دبیران، فرهنگیان و گروه‌های آموزشی شاغل در دوره متوسطه اقدام به برگزاری دو نوبت جشنواره طراحی سوالات برتر در 2 رشته ادبیات فارسی و ریاضی کرده‌ایم.  

 وی با اشاره به اینکه درس « ریاضی 1» به دلیل جدیدالتألیف بودن و «ادبیات فارسی 3» به دلیل مشترک بودن بین رشته‌های مختلف به عنوان مواد این جشنواره انتخاب شده است، افزود: در این جشنواره سوالات مناسب و مطلوبی که در سراسر کشور در این دو ماده درسی تهیه شود، به عنوان مبنای اصلی ورود به مرحله اول جشنواره به حساب می‌‌آید.

 عرفی با اعلام اینکه در این مرحله سوالات ارائه شده توسط همکاران در کمیته داوران از لحاظ محتوای علمی و درسی، رعایت نکات دستوری و نگارشی، انطباق با اهداف کتاب‌‌های درسی و بکارگیری فناوری‌های IT مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پس از این مرحله، سوالات برتر و منتخب از سطح مناطق جمع‌آوری شده و در مرحله استانی نیز مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و در نهایت سوالات منتخب پس از بررسی، اصلاح و پالایش احتمالی به عنوان سوالات برتر استان به مرحله کشوری جشنواره ارسال می‌شود.

 رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مرحله کشوری، هیئت داوران با همکاری دبیرخانه‌های دروس مربوطه نسبت به ارزیابی، انتخاب و معرفی سوالات برتر استانی جهت تقدیر و اهدای جایزه و بهره‌گیری سایر معلمان در طراحی سوال مناسب و برتر اقدام می‌کند، افزود: مرحله کشوری با حضور کارشناسان گروه‌های آموزشی به ویژه در بخش سنجش و ارزشیابی و طراحان سوالات برتر با برگزاری کارگاه آموزشی در حضور تمام شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: مرحله کشوری جشنواره طراحی سوالات برتر درس ادبیات فارسی اردیبهشت ماه سال 91 در استان فارس و مرحله کشوری جشنواره طراحی سوالات برتر درس ریاضی تیرماه سال 91 در استان البرز برگزار خواهد شد.

 عرفی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، مساعدت و همکاری مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، روسای ادارات سنجش، معاونان آموزش متوسطه و دبیرخانه‌ها و گروه‌های آموزشی دوره متوسطه مورد انتظار است.  

 منبع: شبکه رشد

برنامه امتحانات نهایی پایه سوم و پیش در دی ماه جبرانی اسفند 90

 

 برنامه ی امتحانات نهایی پایه ی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی مربوط به دی ماه و جبرانی اول (اسفند ماه ) در سال تحصیلی 91-1390 را از لینک زیر دریافت نمایید. 

 

 فایل ضمیمه جهت دریافت

 

دفاتر تمرین کتابهای ریاضی دوره متوسطه

مژده به دانش آموزانی که حوصله نوشتن صورت تمرین ها رو ندارن!

قابل استفاده برای دانش آموزان

دفتر کار کتب ریاضی با صورت تمامی تمرین در کلاس ها و مسائل کتاب و محل مناسب برای نوشتن پاسخ تمرینات 

دانلود دفتر تمرین ریاضی ۱ 

دانلود دفتر تمرین ریاضی ۲ 

دانلود دفتر تمرین ریاضی ۳ تجربی 

دانلود دفتر تمرین جبر و احتمال 

دانلود دفتر تمرین هندسه ۱ 

دانلود دفتر تمرین هندسه ۲ 

دانلود دفتر تمرین هندسه تحلیلی  

 

 

باتشکر از وبلاگ آقای سپهری

کتابهای مکمل ریاضی

برای دریافت کتابهای مکمل ریاضی بروی هر یک از لینک های زیر کلیک کنید.  

 

       کتاب مکمل ریاضی 1 (چاپ دوم)  

 

      کتاب مکمل ریاضی 2 (چاپ دوم)  

 

      کتاب مکمل حسابان (چاپ دوم) 

 

     کتاب مکمل ریاضی سوم تجربی (چاپ دوم)   

 

     کتاب مکمل ریاضی سوم انسانی (چاپ دوم)  

 

 

      منبع:  http://msbook.ir

 

بارم بندی جدید دروس دوره دبیرستان سال تحصیلی 91 - 1390

 بارم بندی جدید دروس دوره دبیرستان در سال تحصیلی 91 - 1390می توانید از  لینک زیر دانلود نمایید.

بارم بندی جدید دروس دوره پیش دانشگاهی سال تحصیلی 91 - 1390

بارم بندی جدید دروس دوره پیش دانشگاهی (سال چهارم) در 

  

سال تحصیلی 91- 1390 را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.  

 

                                       

نشست شورای نمایندگان اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی کشور

تصاویر ی از نشست اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی کشور در آبان ماه سال جاری در تهران

این تصاویر از روی فیلم گرفته شده از جلسات تهیه شده است

 

مولتی هاستر

  

ادامه مطلب ...

گزارش همایش سرگروه‌های ریاضی متوسطه نظری استان

گزارش همایش سرگروه‌های ریاضی متوسطه نظری مناطق  ۲۴گانه استان آذربایجان غربی 

  همایش سرگروه‌های ریاضی متوسطه نظری مناطق ۲۴گانه استان آذربایجان غربی به همت گروه آموزشی ریاضی استان و با همکاری صمیمانه گروه آموزشی ریاضی ناحیه ۲ ارومیه امروز پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه در محل پژوهش‌سرای دانش آموزی زکریای رازی ارومیه برگزار شد. در این همایش علاوه بر سرگروه‌های محترم مناطق استان جمعی از سرگروه‌های مدارس ناحیه ۱ و ۲ ارومیه نیز حضور داشتند. 

 از برنامه‌های این همایش می‌توان به جلسه تخصصی سرگروه‌های استان، کارگاه آموزشی ریاضی با عنوان ورودی به مشتق و بحث آهنگ تغییرات و نیز کارگاه رایانه شامل راه‌اندازی و مدیریت وبلاگ و نیز ایجاد پست الکترونیکی اشاره کرد. این برنامه‌ها با استقبال همکاران محترم ریاضی مواجه شد. 

 در ابتدای همایش جناب آقای زالی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه از مکان همایش بازدید بعمل آوردند و راهنمایی‌های لازمه را ارائه فرمودند.

ادامه مطلب ...